Жарияланған күні:
Шетелдік беделді жоғары оқу орындарының бірін бітірген филолог Ақмарал Рахман ауыл балаларына ағылшын тілін үйретеді.
Біздің қоғамда әлемнің үздік университеттерінде дайындықтан өткен «Болашақ» білім беру бағдарламасының түлектері – жоғары лауазымды шенеуніктер немесе қатал бизнесмендер, трансұлттық корпорациялардың менеджерлері деген пікір қалыптасқан. Алайда, бұл олай емес. «Болашақтықтардың» арасында тек қалаларда ғана емес, ауылдық жерлерде де жұмыс істейтін көптеген дәрігерлер, мұғалімдер, заңгерлер, экономистер мен бағдарламашылар бар.
Солардың бірі – Алматы облысы Жаңатұрмыс ауылының мектебінде ағылшын тілі пәнінің оқытушысы Ақмарал Рахман. 2015 жылы Ақмарал Алматыдағы қазақ мектебін үздік бітіріп, ҰБТ-да жоғары балл жинады және мемлекеттік грант бойынша Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университетіне түсті.
Ақмарал бакалавриат бағдарламасы бойынша өте жақсы оқыды. Алматы студенттерінің еріктілер қозғалысына қатысып, өзін белсенді ретінде көрсетті. Академиялық ұтқырлық бағдарламасы бойынша үшінші курстан кейін Ақмарал АҚШ-тың Нью-Джерси штатында болып, жазғы оқу семестрін өткізді. Дәл осы сапар (жас алматылықтың өмірдегі ең алғашқы шетелдік сапары) шетелдік жоғары оқу орындарында оқуды одан әрі жалғастыруға түрткі болды.
Университетті қызыл дипломымен бітірген жас маман «Болашақ» халықаралық білім беру стипендиясын алуға өтінім беріп, іріктеуден өтіп, Ұлыбританиядағы University College London-да магистратураға түсті.
– «Болашақ» – мыңдаған қазақстандықтарға әлемнің ең беделді университеттерінен білім алуға мүмкіндік беретін бірегей бағдарлама, - дейді Ақмарал Еркебұланқызы. - Басқа елдердің курстастары біздің мемлекетіміздің жастарға қандай мүмкіндіктер беретінін біліп, бізге қызғанышпен қарады. Англияда оқыған бір жыл ішінде мен өзімнің Отанымның қамқорлығын толық сезіндім. Әуе саяхаты мен визаны рәсімдеуден бастап тұру мен тамақтануға дейінгі барлық мәселелер менің иығымнан шықты. Тағы не туралы армандауға болады? Бұл тұрғыда Болашақ стипендиясының әлемде баламасы жоқ.
Лондонда жүргенде Ақмарал барлық уақытын оқуға арнады. Оқыту мектеп, ЖОО және ЖОО-нан кейінгі білім беру жүйелерін қамтитын Education әмбебап мамандығы бойынша өтті. London University College 1826 жылы құрылған халықаралық рейтингке сәйкес әлемдегі ең үздік он университеттің қатарына кіреді.
Әлемдік стандарт бойынша білім алғаннан кейін біздің жерлесіміз Отанына оралды, дегенмен шетелде жұмыс істеуге және мұнда қарағанда әлдеқайда көп ақша табуға мүмкіндік болды.
– Мен бала кезімнен мұғалім болуды армандадым,- деп жалғастырады менің сұхбаттасушым. - Мен көп балалы отбасында өстім, үйде жиі інілері мен әпкелеріме үй тапсырмасын дайындауға көмектестім. Қазақстанға оралып, отандастармен, мектеп оқушыларымен білім жүгімен бөлісуді шештім. Патриоттық сезім, туып-өскен ел алдындағы азаматтық борышым мені қаншалықты патриоттық сезімге итермеледі. Сондықтан мен бизнеске немесе мемлекеттік қызметке емес, білім беру саласына бардым.
Екі жылдан бері Ақмарал Рахман ауыл мектебінде ағылшын тілі сабақтарын жүргізіп келеді. Жаңатұрмысқа еліміздің үздік педагогтарын өңірлерге тарту мемлекеттік бағдарламасы бойынша жолданды. Ол жоғары санатты оқытушы, бірқатар сертификаттар мен марапаттарға ие, Қаскелең мектебінде оқу бөлімінің меңгерушісі болып жұмыс істеді. Білікті маман жұмыста заманауи оқыту әдістемелерін, соның ішінде ойын нысандарын қолданады, соның арқасында Жаңатұрмыс ауылының балалары білімді тез әрі оңай меңгереді. Атап айтқанда, тілдік ортаға батыру деп аталатын коммуникативті технология жақсы нәтиже береді. Сабақтарда Ақмарал Еркебұланқызы қазақ және орыс тілдерін түсіндіруге қолданбай, ағылшын тілінде сөйлейтін болып көрінеді.
– Біз қашықтықтан білім берудің халықаралық тәжірибесін енгізуіміз керек, - деп сендірді педагог. – Пандемия Қазақстанда дәл осы форматтың ақсап тұрғанын көрсетті. Ауылдарды, тіпті қалаларды интернетпен және ұялы байланыспен қамтуда көптеген мәселелер болды. Сонымен қатар, оқу платформалары мен бағдарламалары жетіспейді. Әлемдік жетекші сарапшылардың болжамы бойынша жақын болашақта ЖОО-ның 50%-дан астамы онлайн-оқытуға көшеді.
Ақмаралдың пікірінше, отандық білім беру жүйесінің тағы бір маңызды бағыты ауылдық мектептерде оқыту сапасын жақсарту болып табылады. Өкінішке орай, ауыл тұрғындары қала тұрғындарымен салыстырғанда озық білім беру технологияларына қол жеткізе алмайды. Себептердің бірі – кәсіби кадрлардың тапшылығы, сондай-ақ жергілікті оқу орындарын әдіснамалық және материалдық-техникалық жарақтандырудың болмауы. Дәл осы олқылықты біздің материалдың кейіпкері ауыл балаларына өзінің тәжірибесі мен білімін беріп, оларды республиканың және шетелдің үздік жоғары оқу орындарына түсуге ынталандыра отырып толтырғысы келеді.
Ақмаралдың пікірінше, ауылдық жерлерде талантты жастар көп. Олардың әлеуетін ашу қажет, олар тамаша кәсіпқойлар болып өседі, туған мемлекеттің дамуына лайықты үлес қосады.

Мақала авторы: Асет Калымов, «Казахстанская Правда» газеті
Сілтеме: https://shorturl.at/hmLQV